Op zondag na het fietsen nog 4 daksporen gemaakt en op hun plek gelegd. Het begint al ergens op te lijken zo. Schroeven en windveren (om de zijkant van het dak af te dichten zijn ook onderweg, evenals een lading EPDM folie om de regengoot mee te maken. Het spaarboekje begint erg leeg te raken, er staat nog een paar honderd euro op. Als het goed is hoef ik niet heel veel meer te kopen, alleen nog isolatie voor in de wanden.
De platen waren er met een heftruck op gelegd. Auto gaf natuurlijk
geen krimp, die D4 motor is echt sterk.
En zo liggen ze voor onze deur. Het was een restpartij die nog niet
gemonteerd was geweest, dus zo goed als nieuw. Wel hier en daar een
deukje, maar dat is niet zo erg. Voor wat ik er voor betaald heb een
erg goede deal (1/3 nieuwprijs).
Na al dat rijden nog even de daksporen die ik al had gemaakt op hun
plek gelegd en vast gemaakt.
Op zondag meer daksporen gemaakt. Hier heb ik alles afgetekend, klaar
voor het zagen.
En gezaagd. Dit is de lage kant.
Dit is de hoge kant.
Na wat uurtjes worstelen liggen de sporen op hun plek. Als het goed is
komt elke dakplaat met de naad op een spoor te liggen zodat je die naad
niet meer ziet en zodat de dakplaat samen met zijn buurman goed vast
gezet kan worden. Hopelijk heb ik goed alles goed op gemeten.
Op naar een dicht dak.
Vanaf de steiger. De sponning die je ziet is voor plankjes om de onderkant
van de dakplaten te verhullen aan de buitenkant, anders zou je tegen een
wit vlak aan kijken. Straks zie je de plankjes zoals we dat ook in het huis
hebben.
Het lijkt wel net zo hoog als het huis zelf. Maar het scheelt nog wel een
meter of 3.
Vanuit het huis gezien.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten