woensdag 2 mei 2018

Riolering voor de garage, part 1

Vandaag heb ik een begin gemaakt voor de riolering van de garage. Eerst moest de hemelwaterafvoer aangesloten worden op die van het huis. Dus een diepe geul gegraven en aansluiten maar. Ik had alle buizen al gekocht, dus meten en aanleggen dus. Het was alleen weer eens veel te snel donker, dus ik heb maar 1 kant kunnen doen. Morgen de andere kant dan maar.


Diep gat gegraven om de aansluiting bij het huis te vinden.

En de geul naar de voorkant van de garage.

Ik heb een sifon gekocht omdat er best wel eens wat stank uit de afvoer
kan komen, daar heb ik geen zin in. Dus alles aan elkaar gelijmd en/of
geschoven. Onder de grond mag je blijkbaar niet lijmen.

De vertakking aangesloten op het huis. Er kwam best wel een hoop water
uit, het heeft nogal geregend de afgelopen dagen.

Hij moet om de funderingspoer van de garage heen, het was wel een beetje
tricky want de grond was best zacht en de poer mocht echt niet verzakken.
Gelukkig is er niks gebeurd.

De leiding op "het droge" in elkaar gezet. Ook weer schuifmoffen gebruikt.

En aangesloten op het huis.

Nu de andere kant nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten