zaterdag 9 juni 2018

Fundering garage af.

Na weken lang te hebben gegraven is de fundering van de garage eindelijk af. Wat een werk is dat, ben blij dat het af is. De volgende stap is het leggen van de vloer en dan kan ik met het hout beginnen. Ik zit wel nog met een paar kuub zand te kijken, maar misschien kan ik die slijten aan mijn schoonbroer. Of anders zet ik het op marktplaats, gratis af te halen.


Zo, daar was ik gebleven. 1/3de van de fundering af en al een stuk 
afgegraven voor de rest.

Dan vlak maken.

Heel vlak maken.

Het plastic uitrollen.

En dan de PIR isolatie platen er in leggen en zand over de isolatie platen.

Hier de toekomstige meterkast met de aansluitingen voor elektra en
water in de garage.

Het water moet wel nog door gekoppeld worden aan het huis.

Het water loopt naar de afvoer, hier moet dan ooit een wasbakje komen.

Alweer een stuk afgegraven. Echter is de oprit een beetje vol, dus ik
dump de rest van het zand achter in de tuin. Niet echt handig, maar
wat moet je he?

Weer een stuk vlak gemaakt.

Hier zie je de glaswol die ik onder de PIR platen maak. Dit moet eventuele
oneffenheden on de grond opvangen. Het veert wel erg, maar nadat het
zand en tegels er op liggen zou dat weg moeten zijn.

Hier weer de PIR platen en zand er op.

Bij het uitgraven van de achterste isolatie-vorstrand kom ik die klote
betonnen put weer tegen. Ik vond het toch een beetje teveel werk om 
die helemaal te slopen.

Dus dan de isolatie er maar omheen gelegd.

Ging best handig. Ik heb ook de regenpijp die in de grond ligt binnen de
vorstrand gelegd, omdat deze eigenlijk niet diep genoeg in de grond ligt.

Je ziet er straks niks meer van.

Vlak maken. Kom ik die rot put weer tegen!

Hij steekt zo'n 8 cm te hoog uit. Grrr. Hier ontkom ik er toch niet aan
om dit weg te hakken. Gelukkig werkt de boorhamer best goed.

Put weg en alles lekker vlak.

PIR platen er in.

En zand er over. Klaar! Ik ben eind maart begonnen, dus 2.5 maand bezig 
geweest. Niet constant, ik heb een paar weken stil gelegen wegens mijn rug 
en een weekje vakantie. Maar ik ben blij dat het af is.De isolatie platen zijn 
bijna helemaal op. Ik heb nog 1 plaat en wat stukken. Precies goed uitgerekend dus. 

Hier zie je hoe groot die garage eigenlijk wordt. De vloer is 8.6m lang en 
3.3m breed. Misschien toch maar wat kleiner maken? Nah! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten