maandag 22 augustus 2016

Deur tuinhuisje.

Dit weekend heb ik de deur van het tuinhuisje verlengt en het kozijn ervoor aangepast. Omdat ook het tuinhuisje zelf hoger gemaakt was, moest dat ook met de deur gebeuren. Ik heb er een tijdje over gepiekerd, want de deur was 40mm dik, maar de balken die ik had waren 38mm, dat zou er niet uitzien. Maar we hadden nog plankjes liggen en die waren 20mm dik, dus daarvan heb ik er 2 op elkaar gelijmd en daarna op maat gezaagd. Met deuveltjes het ik deze aan de originele deur bevestigd. Daarna heb ik dezelfde planken op maat gemaakt en daarmee de deur dicht gemaakt, echter de plankjes die al op de deur zaten waren 18mm dik. Dus de nieuwe plankjes zijn iets dikker. Dat vond ik niet zo heel erg. Er moet nog een spatrand aan de onderkant komen en de plank aan de bovenkant moet ik nog op maat maken en bekijken of deze mooi recht geworden is.

Verder nog de kattenren Bob-proof gemaakt. Dat dacht ik tenminste, want zondag avond was ie toch weer verdwenen. Het rot beest. Dus daar moet ik nog een keer aan de bak.


Deur moet ook nog geschilderd worden natuurlijk.

2 opmerkingen:

  1. De deur?? Klasse man!!!
    Houdini Bob is ook klasse,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hadden liever dat Houdini-Bob binnen bleef zodat we niet 3 uur naar hem lopen te zoeken en roepen. In het donker. Om 00:00.

    BeantwoordenVerwijderen