zaterdag 27 augustus 2016

Dak van het tuinhuisje.

Vandaag heb ik het dak van het tuinhuisje gemaakt. In eerste instantie lukte het me niet om relaxt op het dak te staan en tegelijk shingles te bevestigen. Om een beetje te kunnen staan, had ik 2 handen nodig. Maar nadat ik de ladder op het dak gelegd had, ging het van een leien dakje (pun intended). Alleen de schoorsteen plaatsen was even heikel. Hij bleef ergens achter haken en ik kon op het dak niet echt duwen en trekken aan de schoorsteen. Maar bij een bliksemschicht (letterlijk) schoot ie los en kon ik hem op z'n plek schuiven. Daarna snel naar binnen, maar het bleek dat de onweersbui niet over Reusel heen ging. Ik heb in ieder geval geen regen gezien en verder ook geen donder en bliksem.

De zonwering aan de zijkant doet zijn werk goed. Alleen komt er zoveel
zon binnen via de achter en voorkant dat de temperatuur toch best snel oploopt.

De schoorsteen. Ik wou het onderste deel er af hebben, maar het zit
muurvast. Hopelijk krijg ik het eraf als de schoorsteen op z'n plek staat.

De eerste banen af.

Afval.

Klaar. Schoorsteen ook op z'n plek.

Makkelijk zo'n ladder.

1 opmerking: