dinsdag 6 september 2016

Tuinhuisje bijna af en oprit gemaakt.

Het is vakantie, dus ik ben flink aan het werk. Ik heb eerst het gat opgevuld aan de zijkant. Ik had niet zoveel geel zand meer, dus ik dacht het dan maar op te vullen met het afval van de gevel. Dat werkte best wel goed, na 6 kruiwagens zand lag het vol. En mooi een hoop zooi kwijt. Nu nog steentjes er op en dan is het terrasje af. De stenen liggen klaar, alleen wou ik het zand eerst even laten inklinken.

Daarna ben ik met de oprit aan de gang gegaan. Daarvoor moest eerst even het laatste deel van het tuinhuisje aan de kant. Ik heb die op de kruiwagen gelegd, dat ging eigenlijk best simpel. Dus ik heb maar geprobeerd dit op het dak te gooien. Via de ladder omhoog geduwd en op zijn plek gemaneuvreerd. Beetje duwen en trekken, maar het is gelukt. Nu moet ik het dak nog waterdicht maken.

Dus toen kon ik met de oprit beginnen. Eerst moest ik iets verzinnen om bij de deur iets in hoogte te winnen, anders zou de gevel onder de grond komen. Dus met een aantal palissadeborders van de broer van Anouk een opstapje gemaakt. Daarna eerst een hoop zand afgegraven, want de inrit was niet helemaal vlak. In het midden was het veel te hoog. Uiteindelijk heb ik ca 16 kruiwagens vol zand af moeten voeren. Had ik toch gewoon het hele gat van het terras aan de zijkant kunnen vullen met zand. Maar goed. De tegels liggen er in en de auto past er op.

In al die dagen klussen heb ik Bob niet meer buiten de tuin gezien. Het is dus gelukt, de kattenren is Bob-proof.


Vol puin.

En zand er over.

Dakkapel op het huisje geplaatst.

Via de ladder omhoog geduwd. 

Een verhoging maken.


En tegels erop. Ik heb hier 60x40cm gebruikt omdat 2 tegels van 50cm 
waarschijnlijk te ver uit zouden steken dan krijg ik de auto er niet meer
naast. Bovendien paste er zo 3 tegels naast elkaar zonder te slijpen.

De grond egaal gemaakt met afschot.


En dan de tegels er maar op. Dat was het makkelijke deel.

 De randen heb ik provisorisch dicht gemaakt. Dit moet nog een
keer netjes afmaken als ik een goede slijpschijf heb.

De auto past.

Netjes. En de deur kan over het opstapje heen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten