donderdag 29 september 2016

Kelder impregneren.

Vandaag heb ik de wanden van de kelder geïmpregneerd. Ik had een spulletje gevonden op internet wat diep indringt in de steen en daar een barrière vormt tegen optrekkend vocht. Geen idee of het gaat werken, maar het is beter dan niks. Eerst de stenen schoongemaakt met een staalborstel en daarna netjes stofvrij gemaakt.

Ik heb ook nog spul om bij cement te mixen. Dit maakt het cement waterdicht. Hiermee ga ik een stuclaag op de wanden aanbrengen en een laag beton in de kelder storten. Dan zou het toch echt wel waterdicht moeten zijn. Hopelijk. Fingers-crossed.

Overigens zijn de oprit en het terras ook helemaal af, al moet ik bij de oprit nog wel wat opsluit-banden plaatsen, want de tegels zijn een beetje uit elkaar gaan liggen door de auto.


Het tuinhuisje in de volle zon. Misschien wel de laatste keer dit jaar.

Omdat de kattenren ontsnappings-proof is gebleken, heb ik de krabpaal 
maar weer buiten gezet.

De eerste 2 lagen kalkzandsteen heb ik behandeld. Hoger (40cm) komt het 
optrekkend vocht toch niet. 

1 opmerking: