woensdag 5 oktober 2016

Kleine zaken en verder met de kelder.

Afgelopen week heb ik kleine dingetjes gedaan. Tuinhuisje opruimen, stoep vegen, fietsen, etc. Verder heb ik de wanden van de kelder ingesmeerd met een voorstrijk middel zodat ik daar een stuclaag tegen aan kan zetten. Ik heb een gat in de kelderwand gemaakt voor de uitlaat van de stofzuiger, zodat het overgebleven stof en de herrie in de kruipruimte uitkomt. Dus ik heb meteen ook maar een slang besteld, dan kunnen we stofzuigen. En ik ben bezig met een lamp voor in het tuinhuisje. Omdat daar zo'n grote schoorsteen hangt, kan er geen centrale lamp hangen. De vorige eigenaars van het huisje hadden een lichtslang rondom gemaakt. Dat is leuk voor sfeer, maar dat leek me niet handig als ik daar wil klussen. Dus ik maak een 6 hoekige plank met daarop GX53 LED lampen. Bij de Ikea hebben ze zulke lampen met 400, 600 en 1000 lumen. 1000 lumen komt overeen met een 75-100W normale lamp. 6 stuks daarvan zou waarschijnlijk wat overkill zijn in het tuinhuisje, dus ik heb om te beginnen 3 stuks van de 600 lumen versie gekocht. De 400 lumen versie was helaas uitverkocht. En als laatste heb ik nog een opsluitband bij de oprit gelegd, want sommige tegels begonnen een beetje te verschuiven. Dat zou nu opgelost moeten zijn.

De opsluitband. Helaas had ik maar 2 dikke, de rest is allemaal een stukje
dunner.

De plank voor de lamp met de fittingen er al op. Ik moet hem nog schuren
en lakken, dan is deze af. En daarna ophangen natuurlijk.

De achterkant.

De lamp in de fitting.

2 opmerkingen: