zondag 16 oktober 2016

Nog een terras gedaan.

Dit weekend heb ik het terras gemaakt aan de zijkant bij de keuken. Het vlak maken van de grond was hier een stuk makkelijker omdat het heel los spul was. Het leggen van de keitjes was iets meer werk. Voornamelijk omdat ze klein zijn.

Bij het afbreken van de stenen toren kwam ik honderden wespen tegen, volgens mij leeft er dus een kolonie in de tuin. Hopelijk hebben we daar komend jaar geen last van. Gelukkig waren de wespen allemaal een beetje suf, volgens mij waren ze al begonnen aan een winterslaap. Dus ik had er verder geen last van.


Eerst de grond vlak maken. Het is metselzand wat nog over was van de 
vloer, dus vlak maken was een makkie.

Eerste paar keien er op.

En een paar uur later was ik klaar. 

In wassen met zand zodat de kieren dicht gaan zitten.

Na een nachtje regen de zand er maar afgeveegd.

Ik heb bijna geen steentjes hoeven zagen, ik had allemaal kleine stukjes
meegenomen, dus die heb ik gebruikt in de hoekjes. Ik heb alleen van
een paar stenen een hoekje af moeten kappen. 

5 opmerkingen: