maandag 12 september 2016

Terras achter het huis.


Vandaag ben ik begonnen met het terras aan de achterkant. De tegels had ik al gehaald, dus het moest er eens van komen. Ik had wel een betere dag kunnen uitkiezen, 32C is geen pretje. En tot 14:00 vol in de zon. Eerst moest de berg metselzand die achter het huis lag weg, hiervan heb ik een groot gedeelte op het terras naast het huis gegooid. Daarna nog een gleuf graven voor de elektriciteitskabel voor in het tuinhuisje. Pas daarna kon ik beginnen met het vlakmaken en tegels leggen. Tegen 17:00 had ik 3 rijen tegels neer gelegd voordat ik het welletjes vond. Het is immers ook nog vakantie he? De andere 4 (of 5, even kijken hoeveel tegels we hebben) rijen leg ik een andere keer wel, misschien vrijdag wel. De helft van de dag had ik gezelschap van de tuinier van de buurman, daar werd het gazon ingezaaid. Daar kan ik alleen nog van dromen, eerst moet al dat onkruid weg. Bovendien wil Anouk geen gazon, haha.



Ons eigen strandje naast het huis.

Wordt al flink gebruik van gemaakt.

Grondkabel ontdaan van zijn mantel en naar binnen geduwd. Nu nog
aansluiten. Even mij pa lief aankijken.

Eerst had ik de overgang vast getapet.

Maar toch maar een krimpkous gehaald. Voor 5 euro kun je geen buil
vallen en zo is het wel een stuk dichter.

Eerste stuk vlak gemaakt. Het nivo was weer eens flink te hoog, dus er
moest weer een hoop afgegraven worden.

Dan de tegels erop. Netjes met afschot zodat al het water van het huis
wegloopt.

Na nog een paar uur zwoegen ligt het terras over de hele breedte van 
het huis 3 rijen diep. Er moeten wel nog een paar rijen bij.

Alvast een tafel en wat stoelen neergezet. Het ziet er al wat meer als
een terras uit zo. De tafel is wel een beetje gammel geworden van het 
in de regen staan. We willen er wel ooit vlonderplanken op leggen, 
bijv. bamboe van Moso. Deze tegels zijn een goede fundering daarvoor.

1 opmerking: