donderdag 24 maart 2016

Plafond in badkamer.

Vandaag en gisteren bezig geweest het plafond in de badkamer dicht te maken. Er was nog een driehoek niet dicht bij de deur. Dit omdat er nog geen kozijn stond toen ik met de rest van het plafong bezig was. En maar goed ook dat het nog niet dicht was, want het bleek dat de deur, die naar binnen open gaat, maar net onder de dikke balk door kon. En dat kan niet als die balk in gipsplaat wordt ingepakt, zoals het in eerste instantie de bedoeling was. Dus nu heb ik de balk vrij gelaten en het plafond bij de deur hoger gemaakt dan de bedoeling was. Extra probleem: de betonstuc was daardoor niet hoog genoeg aangebracht. Grr. Dus daar heb ik een hele tijd op gepeinsd. Ik heb er dan maar een plank tegen gemaakt, zodat het net lijkt alsof daar nog een balk loopt. Nu alleen nog bedenken hoe ik die randen netjes ga afwerken.


Eerst wat latjes maken om de gipsplaten aan op te hangen.

En dan de platen erin.

Net echt.

Hier zie je de plank. En de randen die afgewerkt moeten worden 
(let niet op de PUR).

3 opmerkingen: