woensdag 30 maart 2016

Wandjes maken en licht verplaatsen.

Deze week ben ik bezig met alle wanden dicht maken. En de leiding van de lamp op de grote slaapkamer liep in het zicht en deze wou ik toch liever uit het zicht. Dus ik had deze al een keer verlegd, maar de elektriciteitsdraden waren te kort om via de nieuwe leiding te leggen. En om die helemaal te vernieuwen had ik waarschijnlijk niet genoeg meer liggen. Dus wat dan? Zoals gewoonlijk kreeg ik een ingeving onder de douche. Ik heb een inbouwdoos gekocht en daar de kabels in gesplitst. Ik kon op het zoldertje toch wel een aansluiting gebruiken. Die wordt nu wel geschakeld met de lamp in de grote slaapkamer, maar misschien kan er nog een bruine draad extra getrokken worden vanaf de schakelaar.

Verder dus ook meteen de wand dicht gemaakt daar en een paar smalle strookjes bij de deuren. Wat een pokke werkje is dat afschuinen van die gipsplaten. Pff. 2 van die dingen op 1 avond was het maximum.

Ik had ook een nieuwe thermostaat gekocht en deze ook maar opgehangen. Met deze kan ik een tijdschema instellen en als ik wil, ook online met de telefoon bedienen. Het makkelijkst is nog wel dat hij ook aan de meters in de meterkast gekoppeld kan worden, zo kan ik (ook online) zien hoeveel stroom verbruikt wordt en hoeveel gas. En het verloop van de temperatuur. Hij ziet er nog kek uit ook.


Een hoop kastjes in de meterkast erbij. Het wordt nogal vol zo. Er 
hangt een 8-poorts gigabit switch (dat blauwe ding), de ontvanger van 
de Philips Hue lampen (ronde ding met blauw knopje), de Ziggo hub 
(met UPC logo erop) en de gateway+USB comm voor de thermostaat 
(groot wit doosje met groene verlichting). Kabels moet ik nog een keer
netter wegwerken.

Dit hangt in de kamer nu.

Smalle strook naast de deur van de kleine slaapkamer.

En in de badkamer.

Nieuwe inbouwdoos met omleiding.

Op de vliering dicht gemaakt zodat de doos vast zit.

En op de slaapkamer ook.

Leiding loopt nu boven langs, uit het zicht.

Zie je? Nee he, haha.

1 opmerking: