zaterdag 31 maart 2018

Fundering garage, deel 1.

Door de weeks ben ik al druk geweest met het maken van de poeren voor de fundering van de garage. Nu het weekend is gaan de poeren de grond in. Maar dat is nog niet zo makkelijk als het klinkt. Ze moeten wel op de juiste plek staan, op de juiste afstand van de muur en op de juiste hoogte. En nog recht ook, dus de waterpas was weer nodig vandaag. En de poeren moeten natuurlijk ook haaks op elkaar staan.

Dus ik ben begonnen met de eerste poer, die tegen het huis aan komt te staan en onder het hoge raam. Ik moet er voor zorgen dat de muur van de garage niet voor dit raam komt, dus daar was het Sketchup model erg handig voor. Daarna heb ik de poer die tegen de schuur van de buurman komt gezet. Deze moest haaks op de eerste poer komen, dus daar heb ik de 3-4-5 methode voor gebruikt, ook wel bekend als Pythagoras. De derde poer kwam gewoon 2.85m vanaf de tweede poer te staan. Meer tijd had ik niet, ik moest nl. ook nog alle rommel die er stond opruimen en de aanhanger verzetten. Ik moet even kijken wanneer ik verder ga, ik heb nl. nogal pijn in mijn rug. Grr.


Gat graven. 

Tegel er in en zo waterpas leggen als mogelijk was. Ik had niet veel zin om die
tegel er 5 keer uit te halen, dus helemaal vlak is ie niet.

Poer er op zetten en deze moet wel waterpas komen. Dus met wat zand er
onder dit afgesteld.

Daarna een hoop beton erbij om het te fixeren.

Hier stonden 3 pallets, 40 tegels en een aanhanger. Nu niet meer.

De tweede poer op dezelfde manier gedaan.

En de derde ook.

Nu even wachten tot het beton hard geworden is, dan kunnen die gaten ook
dicht gegooid worden.

En nu zijn er nog 3 poeren over, en eentje die aan het uitharden is. Morgen
nog een poer maken en dan is dat klusje ook gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten