zaterdag 10 maart 2018

Trappengat afwerken

Het trappengat had ik als eerste geprobeerd af te werken, maar het gips wat ik gebruikt had was heel erg hard en liet zich niet echt vlak schuren. Toch was het speciaal daarvoor bedoeld (Knauf uniflott). Ik ben toen met de rest verder gegaan en heb daarbij Knauf fill en finish gebruikt, dat schuurde veel eenvoudiger. Maar die gang boven bleef dus onafgewerkt en een doorn in het oog. Maar hoe schuur je dat spul nou, want met een gewoon schuurpapiertje was ik al 4 uur bezig geweest en had ongeveer 1/8ste van het oppervlak gehad. Dat zouden nogal wat daagjes schuren worden, met de rommel en stof die daarbij hoort. Dus dit klusje bleef liggen, tot we in een bouwmarkt waren en ik daar een soort rasp zag, niet eentje die er uit ziet als een vijl, maar eentje die op een schaaf leek. Daar zou het misschien wel mee gaan. Dus dat ding gekocht en 's avonds even geprobeerd. Het ging een stuk sneller dan met de schuurmachine.

Dus dan maar aan de gang in de gang. Ik heb er uiteindelijk 2 zaterdagen en een avond op gezeten, maar het is vlak nu en de fill en finish zit er op om het helemaal glad te maken. Nu nog een keertje licht schuren met de machine en dan sausen. Ben ik blij dat dat klusje af is, mijn rug en armen helemaal.


De linkse kant heb ik eerst gedaan. Aan deze kant had ik al wat geschuurd.

Wat een stof komt er af. Er moest dan ook wel een hoop materiaal weggehaald
worden.

Daarna vlak maken met fill en finish.

De week erna, de rechtse kant. Het is niet zo goed te zien, maar bij de laatste
had ik geen zin meer, dus ik heb het toen aangevallen met een stanleymes
en later met een diamand gatenboor. No more mister nice guy!!!

Hier kwam nog meer stof af.

En ook weer de F&F er op.

Bijna klaar.

Plafond ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten