maandag 12 november 2018

Eerste isolatie en eerste plankje.

Dit weekend was de isolatie binnen gekomen en kon ik dus binnen in de garage aan de gang. Maar zolang het nog aardig weer was, was de buitenkant nog aan de beurt. Door de week had ik al een hele hoop planken rood geschilderd. Dus deze moesten tegen de muur. Maar eerst moest ik nog een paar balken isoleren en folie aanbrengen. Helaas ging het tijdens het plaatsen van de eerste plank lichtjes regenen en heeft het niet meer opgehouden met regenen. Dus dan maar binnen aan de slag.


Isolatie en folie aangebracht.

Isolatie binnen, het is 90mm dikke vlaswol. Het is vergelijkbaar met de
hennep isolatie die we in het huis hebben, maar deze was nu wat goedkoper
dan de hennep. Het scheelde 140 euro, uiteindelijk waren we 690 euro kwijt
aan de isolatie. Rd waarde is 2.36, wel iets minder dan het huis, maar daar
hebben we dan ook een 16cm dikke laag.

Paar balen binnen gelegd.

En in 10 minuten zat het tegen de muur. Dat gaat snel.

Buiten nog een paar extra planken gemaakt in het kozijn.

Ook netjes meteen afgekit.

Nu ben ik echt klaar voor de planken.

Zondag nog een stukje tijdelijk terras gemaakt zodat de zand niet binnen
waait. Straks komen hier mooie grijze tegels, die liggen nu voor op de oprit.

De eerste plank hangt.

Verder gaan met de isolatie binnen. Het gaat heel snel.

Paar OSB platen er tegen. Een de balk waar straks het zoldertje op komt
heb ik ook alvast gemaakt. Komende week verder. Alleen hebben ze bij
de Hornbach besloten ook maar OSB3 te gaan verkopen. Voor mij is dat
overkill (hoeft niet perse watervast te zijn), maar het betekend wel dat we
5 euro per plaat extra kwijt zijn, dat komt op 75 euro extra. Hmm. Ik kan
ook nergens goedkopere OSB vinden. Ach ja, het is maar geld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten