maandag 3 februari 2020

Meer plinten!

Weer een weekend slecht weer, dus weer klussen aan het huis. De klusjes beginnen een beetje op te raken, of vergen input van Anouk mbt. kleur, hehe. Dit weekend vond ik het nodig om de randjes naast de trap dicht te maken. En ik was al een tijdje bezig met het maken van een koof voor rond de airco leidingen. Deze was nu klaar, dus ook tijd om deze op te hangen. En omdat het plankje in de gang voor de katten een beetje in de weg zit, wil ik daar ook een gat in de muur maken. Telkens als ik omhoog loop, schrik ik van dat ding. Niet dat ik er tegenaan loop, er is voldoende ruimte. Maar het steekt wel richting je gezicht en dat voelt niet fijn.

Dus weer een boog maken zoals in de kamer op dezelfde manier dus.

Plakband eraf, nu nog afwerken.

Naast de trap zat een brede spleet. Deze kant is recht, maar de andere kant
is krom. Ik wist dus niet goed hoe ik dat ging maken, want links en recht
moest er natuurlijk wel hetzelfde uit zien. Ik heb een plint genomen en deze
op 8mm dik gezaagd. Daarna kon deze redelijk goed buigen. De kleine
spleetjes die er nog zijn kit ik af, daar zie je straks niets meer van.

Hier moet de plint gebogen zijn. De standaard 12mm dikke plinten konden
dat niet.

Hier de buiging de andere kant op, dus een paar schroeven gebruikt om de
plint vast te maken. Die moet ik wel wegwerken natuurlijk.

Deze koof had ik al een tijdje klaar liggen. Het probleem was dat de
leidingen niet recht omlaag liepen. Dit kon niet omdat het gat in de 
gevel op geen andere plaats kon, maar de buitenkraan zat daar recht
onder, dus daar moest ik omheen. En in eerste instantie wou ik de koof
tot helemaal boven laten lopen, maar nu er een 'aftakking' moest komen
aan de bovenkant, zit ik er over te denken om dit zo te laten. Hier op de
foto moet die aftakking er nog op komen. Deze ligt te drogen in de
garage. En bovendien zijn de lange schroeven op.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten