zaterdag 13 februari 2016

Keuken en brievenbus.

Deze week heb ik de nieuwe brievenbus buiten gezet en ben ik bezig met het maken van een soort aanrechtblad waar de kookplaat tijdelijk in kan. Nu staat deze gewoon los op een kastje, ik maak nu een kleine ombouw zodat het wat mooier staat. Niks fancies, want we willen toch een keer wat anders. Jack Coolen is langs geweest om de doorvoer in de fundering af te dichten, dus dat is ook gedaan. Volgens Jack zou onze wateroverlast vrijwel geheel verdwenen moeten zijn als de gevel en bestrating aangebracht is. Precies wat Finnhouse ook zegt. Hmm, zijn wij dan zo eigenwijs. Misschien moeten we toch maar even wachten met allerlei dure oplossingen voor de kelder. Verder heb ik nog tegels om maat gesneden voor in de nis in het washok. Dus dat kan ik binnenkort ook betegelen.


De randen ook netjes met fermacell bekleed.

Vochtsensor opgehangen in de douche. De ventilatie gaat nu 
automatisch op de hoogste stand als het te vochtig wordt in de 
badkamer.

De nieuwe brievenbus en het nieuwe huisnummer. Het was 
maar goed, want er was een streepje van het oude nummer 
afgevallen, dus het leek alsof we op 21 woonden. De oude 
brievenbus was ook niet echt waterdicht, alle post werd vaak nat.

De doorvoer is dicht.

Ombouw voor de kookplaat. Hij past. Het kastje aan de linkse kant 
staat een beetje te laag.


De kookplaat past ook.

Nog even zwart schilderen. Ik heb de beste verf gebruikt die ik kon vinden.

En omdat ik zo blij ben met de ventilatie, nog een paar foto's. 

Misschien dat ik dit expansievat een keer wat lager ga hangen. Dan 
loopt de ventilatiebuis wat netter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten