zaterdag 27 februari 2016

Kabelgoot op het dak en dichtgooien van ons 'gat'.

Het was vandaag mooi weer. Er lag al een hele tijd een kabelgoot te wachten om de kabels van de zonnepanelen op het dak door te laten lopen. Deze liepen altijd al gewoon over het dak. Maar als het flink waaide, maakte dit toch nogal wat herrie. Dus heb ik een aluminium kabelgoot op het dak gelijmd en daar de kabels door laten lopen. Hopelijk is de herrie nu verleden tijd. Daarvoor moest ik wel de steiger van de ene kant naar de andere kant verhuizen, dat was ook nog wel een hele onderneming. Allereerst lag er een enorm gat in de weg waar ik niet omheen kon. Dus ik heb dit dicht gegooid. Moest toch een keertje gebeuren. En in je eentje zo'n ding door de blubber duwen was toch wel zwaar. Volgende keer vraag ik iemand om hulp.

Verder heb ik boven nog wat dingetjes gemaakt. En ik heb een script in elkaar geflanst/bij elkaar gejat zodat ik de opbrengst van onze zonnepanelen kan uploaden naar PVoutput.org. Zo kan ik mooi ons systeem vergelijken met anderen.

Klein wandje gemaakt. In het gat moet een deur komen.

Ik vond de elektriciteitslening onder de balk toch niet mooi, dus 
ik heb deze verplaatst naar boven. Maar er moet wel nog even draad 
door getrokken worden. Even Jan lief aankijken.

Gekeken achter het isolatiepaneel of ik eventuele gaten kon vinden 
waar water door naar binnen kon komen. Niets gevonden. Alleen een 
anker wat het houtskelet aan de fundering verankerd. Een rubber 
folie liep een beetje vreemd om het anker heen, dus dat heb ik wat 
aangepast en daarna flink wat PUR gebruikt om het weer dicht te maken.

En daarna dichtgooien. Dat was nog wel even vloeken.

Iets vreemds gezien op 1 paneel.

Het zit onder het glas, dus even aan de leverancier vragen of dit kwaad kan.

Zie je de kabelgoot liggen?

Hier een close-up.

En de schoorsteen. Ik vind het nog steeds vreemd uitzien.

1 opmerking: