woensdag 17 februari 2016

Nisje betegelen.

Ik had in het weekend al de tegels gezaagd voor in het nisje in het washok. Dus die kon ik een keer 's avonds tegen de wand plakken. Het nisje had ik zo breed gemaakt als het fonteintje plus 2x een tegel plus 2x een fermacel plaat plus lijm. Maar ik had te weinig ruimte gelaten voor tegellijm, dus ik heb deze keer Polymax lijm gebruikt. Deze lijmlaag is dunner en dan past het wel. Het grootste probleem waren de gaten voor de bouten en de avfoer. Bij de afvoer had ik maar 10mm vlees an beide zijden van de tegel. Dit bleek dus te weinig en de tegel brak daar bij het slijpen. Jammer, maar gelukkig kun je met de Polymax best goed schuiven, dus je ziet er vrij weinig van.

En de verf van de kookplaat ombouw was droog, dus die heb ik ook op z'n plek gezet. Nu blijkt dat de kastjes aan de linkse kant naar de kookplaat te laag staan, komt mede omdat het blad wat ik er op gemaakt heb 2 cm minder dik is als de rest (ik had niet meer). Dus dat moet ik een keertje aanpassen.

De tegel tegen de bovenkant moet nog. Hier moet ook een gat in en
ik ben bang dat het dan ook breekt. Deze tegel wil ik alleen kitten 
zodat ik die als het nodig is nog ooit kan verwijderen om bij het 
lampje te kunnen komen. Dus de tegel moet echt wel 1 deel blijven.

Het fonteintje ook gemonteerd. De afvoer wordt nog een 
probleem. Ik hoop dat ik dit passend krijg, want de ruimte 
tussen de muur en de sifon is erg krap.

Klaar. Bijna.

Het werkt wel een stuk fijner op deze hoogte. En het staat toch wat 
stabieler op deze manier.

1 opmerking: