zaterdag 21 juli 2018

Eerste stuk wand garage

Vandaag heb ik het eerste stuk wand van de garage gemaakt. Het stond al recht, maar er moest nog een afwerking op zodat het ook echt dicht was. Ik moest alleen nog een paar gipsvezelplaten halen.


Het achterste stuk van de wand heb ik ook gemaakt en recht gezet zodat het
allemaal mooi haaks is.

Tussen de 2 stukken moet nog een raamwerk komen, dan is de hele wand dicht.

Maar om het dicht te krijgen moest ik aan de achterkant erbij. Dus eerst de
wand maar weer op de grond gelegd. Hierbij is wel een draadeind gesneuveld
waarmee de paal op de paaldrager staat, maar dat fix ik nog wel.

Op de balken een laagje PIR isolatie wat ik nog over had van de isolatie
platen van de vloer.

Dan de damp folie en latten er op.

Dan de gipsvezel platen.

En dan samen met mijn pa en schoonbroer de wand weer rechtop gezet. Aan
de binnenkant moet nog isolatie en een OSB plaat komen zodat de wand ook
echt helemaal dicht is. Maar dat komt later als het dak er op zit, ik heb nl. 
geen plaats voor al die isolatie, dus die bestel ik later wel een keer.

Staat er net niet tegen aan, de ruimte is ca 5cm. Er zit nog wel een bout in
de muur van de schuur van de buurman in de weg, even kijken of ik daar 
een stuk vanaf kan zagen. Het ding doet toch niks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten