zondag 10 februari 2019

Schuifdeur in de garage.

Nadat de stroom in de garage was aangelegd, heb ik een hele week eigenlijk niks gedaan. Dus dit weekend moest ik maar weer eens wat doen. Dus ik heb de schuifdeur maar weer opgepakt. Eerst moest ik de wand dicht maken, wand de geleiderails van de schuifdeur komt op die wand. En voordat de wand dicht kon, moest eerst weer een plekje gevonden worden voor een hoop planken. Dus na het verhuizen begonnen aan de wand. En zondag de deur opgehangen. Dat was eigenlijk nog best makkelijk, ondanks dat het een hele zware deur geworden is. Het schuifmechanisme loopt ook heel soepel.

Eerst heb ik de wand tot boven dicht gemaakt. Dit kon niet (mooi) recht
omhoog, omdat dan de onderkant van de goot zichtbaar bleef. Dus dan
maar een beetje schuin. Er moet nog wat geplamuurd en afgesmeerd
worden en dan schilderen zodat het niet zo opvalt. Misschien een plintje
hier en daar er tegen?

De wand is dicht. 

Vooral dit verstek zagen heeft voor nogal wat gevloek gezorgd. Want
in 1 keer iets correct afzagen is te makkelijk... Maar goed, het ziet er
mooier uit dan een kale balk die ook nog eens een beetje heel erg vuil 
was. Want dit was de vuilste balk die ik had gekregen.

De geleiderails ophangen was zo gepiept.

De deur ophangen ook. Dit is de 'verkeerde' kant. Let ook op de
vuile balk.

De deur kan open...

...en ook dicht. En dan lijkt het net een gewone wand. Als je die
geleiderails even wegdenkt.


Totaal plaatje.

En dicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten