zaterdag 2 februari 2019

We hebben stroom in de garage.

Vandaag is mijn vader komen helpen met het aansluiten van de elektra. Ik had door de week al de leiding gelegd door de kruipruimte. Dus het enige wat nog moest gebeuren was de kabel door de leiding trekken en aan bede zijden aansluiten. De garage kant had ik nog wel durven doen, maar in de meterkast prutsen, dat laat ik liever aan de pro's over. We hebben wel een uur geprutst om de kabel door de leiding te trekken. De trekveer wou er niet helemaal door, dus uiteindelijk hebben we een dunne draad door middel van een stofzuiger door de leiding gezogen, en dan daar de trekveer aa gemaakt. En toen pas de kabel. En dat lukte. En nu hebben we een stroompunt in de garage. Het is slechts 1 fase, maar dat is genoeg voor nu.


Dit is een aftakking in de leiding voor als we een oplaadpunt voor de
elektrische auto aan de buitenkant willen. Dit was ook meteen de reden
waarom we zo lang bezig waren met de trekveer, die schoot telkens hier
omhoog, in plaats van rechtdoor richting meterkast. Achteraf had ik daar
misschien beter een 45 graden bochtje minder moeten maken.

Dit had de loodgieter nog gemaakt.

In de kruipruimte loopt de leiding door.

Richting meterkast.

Het is niet veel verschil.

Maar ut die rode dop komt nu een kabel vanuit de garage. Omdat die te
kort was, hebben we er een doos tussen gezet en nog een klein stukje
kabel bij gekocht.

En een stopcontact in de garage.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten