woensdag 2 juli 2014

Nieuwe tekening

De nieuwe tekening is binnen. We zijn er niet zo blij mee:
    - Doordat we steen in de gevel moeten, geven we 15 cm binnenruimte op. Lijkt weinig, maar de woonkamer wordt dan dus 3.7m breed ipv 3.85m
    - Finnhouse speelt op safe en heeft de goothoogte op 4.5m gemaakt, dus de bovenverdieping is nu op het laagste punt maar 1.67m hoog. De 10% erbij sprokkelen kunnen we dan in de bouwfase doen, al vraag ik me af hoe dat praktisch kan (bestektekeningen 2x maken ofzo? lekker duur).
    - Doordat het zo laag is zijn de kamers boven niet praktisch, de lage kamers zijn veel te groot omdat de minimale hoogte van 2.6m anders niet gehaald wordt. De hoge kamers zijn veel te klein.


Anyways, terug naar de tekentafel. Ik wil iig die 10% hoogte erbij, dan kan de bovenverdieping zonder kunst-en-vliegwerk ingedeeld worden.

Van mijn ASML collega's een krabpaal gekregen omdat ik een ander project ga doen. Bedankt jongens/meisjes. Hij wordt al flink gebruikt. Ik heb er wel wat anders van gemaakt dan op de tekening...

1 opmerking: