maandag 20 april 2015

Dat kan ik ook

Na 2 dagen 'meegelopen' te zijn met de elektricien dacht ik dat ik dat ook best kon. Dus ik heb 40m 16mm leiding gekocht (want die was weer eens op) en een 19mm buigveer. En ik ben aan de slag gegaan met de leidingen voor het netwerk en de televisie (UTP en CAI). Die moeten door een 19mm buis, dus iets dikker dan een normale leiding. Ik heb de UTP en CAI voor de woonkamer en de kleine slaapkamer gereed. Alleen de grote slaapkamer moet nog gedaan worden. Het is best wel uitkijken wat je doet, ik heb daardoor wel 1 lengte verprutst. Maar dat is goedkoop leergeld denk ik dan.

Het wordt een drukke boel in de meterkast. Aan de onderkant van de vloer 
is het netjes geordend.

Boven de vloer is het een wirwar.


Elektra in de kleine slaapkamer ook verder gelegd.

2 Stopcontacten (WCD's) een eentje voor UTP. Misschien moet er ook nog CAI bij.

De information highway in huis.

Tsja, wat dient nou waar voor…. 1 ding is zeker, de oranje kabel is de verlengkabel 
zodat we kunnen boren en licht hebben tijdens de bouw.

Netwerk door de vloer voor in de woonkamer. Gaat langs de leiding voor 
het centraal stofzuig systeem.

4 opmerkingen:

  1. Ja, geweldig. Eerst dacht ik, waar begint Dennis aan. maar nu zie ik dat jij dat allemaal kan.
    Top.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles waarvan ik denk dat ik het niet kan, laat ik doen door vakmensen. Dan hoef je niet alles te kunnen (kost wel meer geld).

    BeantwoordenVerwijderen