zondag 19 april 2015

Nog een weekend elektra.

De elektricien en mijn vader hebben weer een weekend geholpen. Of heb ik hun geholpen, daar zijn de meningen over verdeeld. Anyways, er is weer flink voortgang geboekt. Alle 16mm leiding die we besteld hadden is weer op. Dus daarvan moet ik weer bij bestellen. De wanden die van elektra voorzien zijn, heb ik zondag dicht gemaakt met gips. De keuken kan ook vrijwel helemaal dicht gemaakt worden, maar daarheen ik nog niet aan toe gekomen. Klusje voor komende week dus.

Alle buitenleidingen zijn gemaakt. Groot gat geboord, isolatie weg laten halen door
Anouk (heeft kleine handjes), doorboren naar buiten onder een hoek, leiding er door
leggen en isolatie weer terug frotten.

En weer luchtdicht gemaakt.

Schakelaars en WCDs.

Elektra in de keuken. Het ziet er wat scheef uit, maar de dozen zitten recht.

Ook elektra boven het aanrecht.

Meer schakelaars en buitenleidingen.

De afvoer voor de WC kan net tussen alle elektra leidingen door.

Mooi in het hoekje.

Elektra in de slaapkamer bijna af. Ik had geen 16mm leiding meer 
om het helemaal af te maken.

Wanden dicht maken. Eerst gaten boren voor de dozen.

Dozen er in schuiven.

Vastschroeven.

En leidingen aansluiten en op de wand vastboren.

Kieren dicht PURen.

En dan krijg je dit.

Wat wordt dit?

Kan ik mooi het rondje gebruiken wat uit de gipsplaat komt.

Vast plakken.

Maal 4. Voor de spotjes...

De lage kant zit in het gips. Alleen de stukjes boven de balk moeten 
nog. Maar dat kan wel wachten tot later.

Ziet er al netjes uit.

En zo weet je dat het alweer laat is.

Beetje opgeruimd. 

1 opmerking: