dinsdag 7 augustus 2018

Eerste dakspoor geplaatst

Ik heb vandaag geleerd dat ik een sporendak aan het bouwen ben, waar de spanten dus van boven naar beneden lopen. Het eerste van die dingen ligt nu op z'n plek. Daarvoor moest ik een manier verzinnen om de nokjes die uit de balk gezaagd moesten worden, ook echt op de juiste plek te krijgen. Ik heb daarvoor 2 blokken gemaakt. Deze blokken zet ik op de plaats waar de spoor moet komen en dan meet ik met een lange lat de ruimte tussen de blokken. Dan dit aftekenen op de balk en zagen maar. Dit is dus ook in het echt gelukt. Bij het plaatsen nog moeten uitvogelen hoe ik dit in mijn eentje kan doen, want of de steiger stond in de weg, of ik kreeg de spoor niet over de hoogste balk. Maar uiteindelijk met een hulp balkje gelukt. Dus dit kan in het vervolg sneller.


Hij ligt, de eerste spoor. Misschien moet ik hem nog iets verleggen, maar dat 
meet ik morgen even op. Hij moet natuurlijk binnen mijn erf blijven vallen.
Nu lijkt hij erg op de grens te liggen.

Dit zijn de blokken.

En zo ligt ie van binnen uit gezien.

Past precies. Het het voorbeeld van de grote broer op de achtergrond.

Ik had gisteren al het 2de raam geplaatst.

Goed te zien van boven uit het raam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten