zondag 9 december 2018

Meer planken tegen de gevel.

Dit weekend ben ik weer planken tegen de gevel van de garage aan het maken. Eerst heb ik de rachels afgemaakt, en daarna op zondag ben ik met de planken begonnen. Ik had genoeg spijkers binnen gekregen (1800) en daarvan had ik er al een hele hoop van de rol af geknipt. Want de spijkers waren alleen te vinden voor van die automatische spijker pistolen. En ik heb zoiets natuurlijk niet. Maar met de hamer kan het ook. Ik heb ook de waterslagen voor onder de ramen binnen. Ze zijn wit, maar ik wil ze rood spuiten, zodat het matcht met het huis. Maar wit zou ook wel mooi zijn, de kozijnen worden immers ook wit. Ik denk er nog even over na. De achtergevel is nu bijna helemaal af, ik moet nog 8 lagen planken. Ik heb uitgerekend dat ik precies genoeg planken heb, dus hopelijk klopt mijn berekening.



Rachels zijn klaar. Aan de rechterkant heb ik het nog niet helemaal 
afgemaakt omdat ik nog niet zeker wist of ik genoeg planken had 
van hetzelfde type als het huis, die horizontaal komen. Dus de optie
om daar planken verticaal te maken was er nog. 

Details.

Meer details. Ik heb de rachels dubbel gedaan omdat ik bij het plaatsen
van de hoeklat was uitgegaan van verticale planken, maar gaandeweg
bleken er zoveel planken van het huis te zijn gekomen dat horizontaal
ook een optie was. Maar ik kon die hoeklat niet meer verzetten. Dan
maar dubbele rachels. Die waren toch al voorzien, maar dan zoals op
de zijkant (horizontaal dus).

Eerste plank hangt.


En meteen mocht ik figuurzagen voor de volgende plank.

Die hing ook erg snel.

Ik had door de week al een hoop plankjes gezaagd en geverfd voor
dat smalle deel, die konden er nu ook op.

Detail, past allemaal mooi.

De schuine kanten doe ik zo. Op de grond en hopen dat het past.

Het bovenste deel ook maar zo gedaan.

En ja, het past. Helaas was de dag niet lang genoeg om het helemaal
af te maken. Maar dat komt wel.

Detail van het  hoekje.

Hier moet ik nog verder gaan. Hopelijk zijn er genoeg planken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten