zondag 16 december 2018

Zijkant van de garage af.

Dit weekend heb ik de zijkant van de garage afgemaakt. Op zaterdag eerst met mijn vader een aanhanger vol gegooid met rommel en naar de mileustraat gebracht. Daarna nog de scharnieren van de deur vervangen. Hij gaat nu bijna 180 graden open, super. Daarna ben ik were plankjes gaan maken. De waterslagen moesten ook opgehangen worden, die had ik door de week al een keer rood gespoten zodat het bij de planken past. In het huis hebben we ook rode waterslagen, dus dat past dan mooi. Op zondag verder gegaan, ondanks de sneeuw. Maar het was iets warmer dan op zaterdag, dus dat was niet zo erg. Ik kwam in de hoek wel weer klote uit met een plankje van 2 cm. En ik dacht dat ik nog zo goed gemeten had om dat te voorkomen. Gelukkig is het in de hoek en valt het niet zo op. Nu moet ik nog de 8 rijen planken aan de achterkant maken en dan is de buitenkant van de garage af. Ondertussen was Anouk zuurvlees aan het maken naar moeders recept, dus dat wordt smullen vanavond.



De waterslagen (soort vensterbank) waren wit.

Maar na het spuiten van een 2K rode lak zijn ze mooi rood. RAL3009.

Hier zit ie mooi op z'n plekje.

Tussenstand na zaterdag.

Precies zoals in het huis. Al zijn de planken onder de waterslag niet heel
erg goed gelukt, ze zijn eigenlijk net te laag. Je ziet het niet super goed, dus
ik laat het zo maar.

Vanuit de tuin. Het had gesneeuwd, maar het bleef niet echt liggen.

En zo is het geworden.

Ik vind het best goed gelukt, al zeg ik het zelf. De dag was weer te kort
om ook nog de achterkant te doen, maar dat komt volgende week dan wel.

Betere foto's overdag:

Bijna af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten