zaterdag 1 december 2018

Deuren in de garage.


Vandaag heb ik de deuren in de garage gemaakt. De kozijnen stonden al een tijdje en de deuren had ik ook al maanden lang staan, dus eigenlijk was er niks wat in de weg stond om de garage wind dicht te maken. Behalve dan dat het 's avonds altijd donker is. Bij de zijdeur kwam ik er nog achter dat ik wel alle scharnieren en sluitkommen erbij gekregen, alleen toen ik de deur wou ophangen mistte ik de pennen die door het scharnier moesten. Hmm. Een paar oude 6mm inbus sleutels pasten ook, dus die dan maar even gebruikt. Het is niet ideaal, maar het werkt. Daarna de achterdeuren gemaakt en dat was makkelijk. En bij deze deuren hebben we ook het euvel wat ook onze terrasdeuren hebben, ze kunnen eigenlijk niet ver genoeg open omdat de deur tegen de planken aan de buitenkant komen. Er blijken scharnieren te bestaan waarvan het scharnierpunt buiten het kozijn ligt, deze hebben ze bij de Hornbach. Dus gauw even naar de Hornbach gegaan, maar daar hadden ze slechts 2 exemplaren op voorraad, hmm. Ik ga wel een keertje naar de Hornbach in Tilburg dan, grr. Toen ik terug was, was het alweer donker, dus die scharnieren moeten dan maar wachten tot morgen.


Door de week had ik bijna alle de wanden dicht gezet.

Lijkt bijna af. Maar ik wil nog gipsplaten tegen de muur maken en
afwerken zodat het strak is. Dat OSB is wel leuk, maar ik vind het
te druk. De OSB is wel handig, want dan kun je tenminste overal 
wat ophangen.

Scharnieren plaatsen betekent aftekenen en hakken.

En dan hangt ie. Provisorisch aan de inbus sleutels, haha.

Achterdeuren ook er in. Hier mis ik wel een sluitkom boven en onder
waar de linkse deur in vast gezet kan worden. Misschien hebben ze die
ook wel bij de Hornbach.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten