zondag 27 januari 2019

Elektra in de garage...

... had ik gehoopt. Het liep anders. Omdat onze elektrische auto waarschijnlijk volgende week voor de deur staat, moest ik als de wiedeweerga elektra maken in de garage. Het was een kwestie van de buis buiten opgraven en dan door de fundering heen boren en dan de kabel trekken. Het opgraven lukte, maar het gat boren is halverwege gestrand. Ik heb alleen een 51mm dozenboor waarmee ik telkens 30mm diep kan boren (of 40, geen idee). Ik had dit al een keer in de kelderkast gedaan om de uitlaat van de stofzuiger door te voeren, dus ik verwachtte geen problemen. Maar halverwege sloeg de boor vast en ik kreeg hem niet meer los. Na wat gevloek kreeg ik wel de boormachine los, maar de boor zat dus in de fundering. Dus dan maar een fatsoenlijke boor kopen die wel in 1 keer door de fundering heen kan. Maar dat duurt natuurlijk weer een paar dagen, dus ben ik maar verder gegaan met de muur en schuifdeur. Ondertussen heb ik ook de aanhanger verkocht, die past toch niet achter de nieuwe auto en ik weet ook niet zo wie er wel een trekhaak heeft. Maar bouwmateriaal heb ik niet veel meer nodig en als ik wat nodig heb, kan ik voor 12 euro een busje huren bij de Hornbach (moet je het spul wel daar ook kopen).



Om de kabel van buiten in de meterkast te krijgen, moest ik in de kruipruimte
kunnen. Onder ons luik zat altijd nog een dikke prop piepschuim, dus die maar
eerst weggehaald. Het was niet nat in de kruipruimte, maar echt droog is het
ook niet. Straks maar de piepschuim weer terug proppen, dan isoleert het ook
nog een beetje.

Buiten het gat gegraven. Helaas dus niet weer dicht kunnen gooien.

Schuifdeur dan maar afgemaakt. Dat was nog niet zo eenvoudig
eigenlijk. Maar best aardig gelukt vind ik.

Om de wand af te maken, moest al het hout wat boven lag eerst
weggelegd worden. Ben er ook achter dat je een TL balk niet moet
aantikken als hij aan staat, dat geeft een mooie knal (en overal glas)

Om de balk te verbergen, eerst een plank in verstek tegen de balk. 

En dan de rest. Om het stuk boven de schuifdeur dicht te maken
liggen die planken natuurlijk weer in de weg. Dus straks maar weer
verhuizen. Het worden wel steeds minder planken, dus dat is mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten