zondag 6 januari 2019

Ventilatie voor de omvormer.

Het blijft maar klote weer, dus ik ben maar wat dingen in huis aan het doen. Ik vond van de zomer dat de omvormer voor de zonnepanelen nogal warm werd. En pas bij 60C gaat de ventilator van dat ding aan. Dus ik heb een kastje gemaakt met 2 extra ventilatoren met een raspberry pi lees ik de temperatuur uit en stuur daarmee de extra ventilatoren aan. Hopelijk wordt de omvormer dan niet zo heel warm meer, maar dat kan ik pas over een paar maanden testen, als er weer flink zon is.

Ik heb ook een ontwerpje gemaakt voor de slaapkamer. Het moet een trap worden naar de vliering met daarin kasten, en een zwevende vloer waar we het bed onder kunnen schuiven. Op die vloer komt dan een buro.



Het is gewoon wat karton aan elkaar geplakt.

De ventilatoren zitten op een houten frame

Daar zit ook de aansturingsprint

En alles aangesloten, behalve de raspberry pi.

Hier hangt ie naast de omvormer, aan deze kant zaten gaatjes in de zijkant
om de warme lucht eruit te laten. Nu help ik daar een beetje mee.

Aangesloten op de raspberry pi. Ik moet nog een mooi plekje vinden
voor dit ding.

Ontwerp voor de slaapkamer. Er moeten natuurlijk hier en daar nog deurtjes
en plankjes in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten