zondag 29 november 2015

Kapstok, Badkamerkast, Krabpaal, steiger.

Dit weekend heb ik een hoop klusjes gedaan. We hadden de aanhanger weer kunnen lenen, dus veel gereden. Eerst heb ik een pallet terug naar de Bouwmaat gebracht, kregen we 25 euro voor terug. Toen de steiger teruggebracht naar Frank. Daarna zijn we bij Hornbach een paar kozijnen en deuren gaan kopen. Meteen ook een mat en wat ander klein spul gehaald.

Thuis heb ik van het gezaagde hout een kast gemaakt. Nou ja, een kast is het nog niet helemaal, maar het geraamte. Helaas blijkt hij natuurlijk weer niet te passen, dus ik moet er weer wat vanaf zagen. Ik heb het eerste stuk toch even provisorisch op z'n plek gezet. Maar goed dat ik de kast nog niet geschilderd heb.

Het volgende klusje was het aanpassen van de krabpaal. Deze stond in Veldhoven op de subwoofer, maar aangezien die in Reusel op een andere plek staat kon dat niet. Dus ik heb wat extra planken er op gemaakt en naast de kast gezet. Zo kan Smokey op de kast kruipen en alles van boven gadeslaan. Ondertussen kreeg ik een ingeving voor de kapstok. We gooiden nog steeds al onze jassen op de stoelen, maar daardoor werd de keuken wel krapper dan het eigenlijk is. Ik heb de kapstok aan de binnenkant van de kelderkast deur gemaakt. Zo zijn de jassen uit het zicht.

De 2 delen van de kast op elkaar.

Er komen 2 lades in en voor de rest deurtjes. Ik heb nog niet 
besloten of elk deel een lade en deurtjes krijgt, of dat de 
lades in 1 deel komen. 

Smokey op de nieuwe krabpaal.

De kapstok hangt.

En de jassen ook.

De voet van de kast. Hier komt dus oa. ook door dat de kast niet past.

Een paar mm hoger dan de steenstrips.

Dat geeft dus een klein spleetje tussen de kast en de steenstrips.

De kast is ook te breed, doordat ik de steenstrips aan de zijkant 
vergeten was, die nemen 2cm ruimte in. Dus ik moet hem weer 
uit elkaar halen en er 2cm af zagen. Ach, zo blijf ik bezig he?

Enne, veel gespeeld met onze nieuw familielid.

2 opmerkingen:

  1. En hij is nog lief ook. Komt de hele tijd bij je zitten en knorren. Nu moet ie nog lief doen tegen de rest van de katten.

    BeantwoordenVerwijderen