zondag 22 november 2015

Transportbeveiliging

Vanavond kwam ik er achter dat de transportbeveiliging van de ketel nog niet verwijderd was. Ik was aan het kijken of ik hem wat kon temperen, want we vonden dat hij nogal wat herrie veroorzaakte in de vorm van trillingen. Het was bijna niet mogelijk om nog te slapen met die herrie. Nou ja, zo erg was het nou ook weer niet, maar als de ketel draaide was hij wel duidelijk hoorbaar en van lekker uitslapen was dan geen sprake meer. Dus ik dacht even de ventilator een paar standjes omlaag te zetten. Maar toen bleef de ketel trillen, dus ik wou weten waarom dat kwam. Het leek er namelijk op dat er iets aan de binnenkant ergens tegenaan rammelde. Dus toen ik de ketel openmaakte, zag ik meteen een grote gele sticker, "Transportbeveiliging verwijderen". Hmm. Na consultatie van de handleiding en het verwijderen van deze transportbeveiliging, liep de ketel een heel stuk stiller. Nu hoor je hem op de slaapkamer vrijwel niet meer. Alleen op de badkamer is een licht brommen hoorbaar. Wij blij. Wel stom dat de installateur dat ding zo aflevert, het zal wel allemaal hectisch geweest zijn bij het plaatsen.

Als straks alle muren dicht zijn, horen we de ketel hopelijk helemaal niet meer. Nu zijn er nog stukken die open zijn van de vliering naar de slaapkamer. En bij de ramen is het nog helemaal open. En bij de grote slaapkamer is het natuurlijk nog helemaal niet dicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten