zondag 15 november 2015

Weekend: Steenstrips!

Het is weer weekend, tijd voor grotere klussen dus. En omdat het de hele tijd regende kon ik niet op de steiger om de gevel bij te werken op de kale plekken. Dus ben ik maar begonnen met de resterende steenstrips in de badkamer. Ik heb eerst alles op maat gezaagd en daarna tegen de muur gelijmd. Dat werkte best goed. Ik had de strips er in 4 uurtjes op zitten. Dat is inclusief het nog op maat maken van een paar strips en het verstek zagen van de hoek bij de kast. Exclusief het op maat zagen dus, daar ben ik een uur of 5 mee bezig geweest.


De op maat gezaagde stukken.

En hier ook.

Na noeste arbeid zaten ze er tegen.

De hoek heb ik zo maar opgelost. Ik had dit ook in verstek 
willen zagen, maar ik kwam met de slijptol niet in de hoek. Dus 
ik had hier over na moeten denken toen ik de eerste steenstrips 
tegen de muur gemaakt heb. Ach ja, zo is het ook wel mooi, 
alleen wel veel meer werk.

Bij de kast ook klaar. Hier wel verstek gezaagd.

Nog wat afkitten en dan is het klaar. Dan nog een echte kast op maat maken.

Overzicht. We twijfelen nog of we de muur naast het raam 
helemaal tot aan het plafond betegelen met deze steenstrips. Of 
het zo laten en een dun laagje stuc er overheen.

1 opmerking: