dinsdag 8 december 2015

Kelder leegzuigen en stofzuiger ophangen.

Het had weer eens heel hard geregend vorige week, dus onze kelder stond weer blank. Dus ik heb de waterstofzuiger erbij gepakt en de kelder droog gemaakt. En meteen ook flink schoon gemaakt. Er lag maar een klein bodempje water in, maar ik heb er 3 stofzuigers vol (a 18 liter) uit gezogen. Het lijkt nog steeds niet schoon, maar er kwam niets meer los, ook niet met een flinke straal uit de tuinslang.

Omdat de kelder toen toch leeg was, heb ik meteen de stofzuiger van het centrale stofzuigersysteem opgehangen. Zo blijft deze droog als er weer een keer een overstroming is, en kan ik hem gaan aansluiten op de leidingen en dan zijn we weer een stapje dichterbij een werkend systeem.


Het lijkt nog vuil, maar is best schoon. Als het straks opgedroogd 
is zie je dat veel beter hoop ik.

De ophangbeugel van de stofzuiger. Er moet nog een derde bout, 
in het beton. Maar ik had geen passende plug voor.

Hij hangt toch al stevig. Nu nog aansluiten. Er moet ook nog een gat 
naar buiten gemaakt worden voor de afvoer. Ik denk dat deze in de 
kruipruimte komt, dan heb ik ook geen geluidsdemper nodig denk ik.

1 opmerking:

  1. Geweldig dit systeem ik heb thuis ook een stofzuigsysteem zat er nog van de vorige bewoners maar ik ben blij dat ik er kennis mee heb mogen maken, wat een topuitvinding zeg!

    BeantwoordenVerwijderen