woensdag 27 januari 2016

Douchewand.

De douchewand staat nog steeds beneden. Ik ben bang dat dit ook wel zo zal blijven. Het scherm is 140cm breed en dat paste niet via de trap naar boven. Nu spelen we met de gedachte om een kleinere douchewand te kopen en de huidige te verkopen. Daarom heb ik een mal gemaakt om te kijken welke maat wel naar boven kan. Zo'n mal is een stuk handzamer dan een glazen wand. Eerst ben ik begonnen met 200x140cm, net zo groot als de huidige douchewand. Dat kreeg ik niet via de trap, onze huidige douchewand naar boven krijgen gaat dus echt niet lukken via de trap. Daarna heb ik de mal 200x130cm gemaakt en verhip, dat paste wel. Het is krap, maar het moet kunnen. Volgens mij zou 135cm ook nog wel gaan, maar dan kiele-kiele.

Ik heb ook de mal even geprobeerd op de badkamer, het staat net zo goed als een 140cm brede wand. Vind ik dan. Nu nog iemand vinden die een douchewand van 140cm breed wil kopen en deze ook op wil en kan komen halen. Want even achterop een aanhanger gooien gaat niet lukken denk ik.

Daarnaast nog een manier verzonnen om licht te krijgen boven het fonteintje in het washok. Ik heb wel even moeten zoeken naar de overgebleven LED inbouwspot, want ik had een setje van 3 gekocht en 2 daarvan gebruikt in de nisjes op de badkamer. Gelukkig had ik ook nog een transformator/omvormer van Ikea die er bij paste. Dus nu moet ik het geheel nog inbouwen.


130cm is niet helemaal even breed als de mozaïek op de grond, 
maar dat valt hopelijk niet teveel op.

In plaats van die zwarte tape wil ik dezelfde natuursteen dorpel 
gebruiken als ook in het kozijn. Past mooi bij elkaar en dan is 
de wateroverlast ook opgelost.

Aansluiting gemaakt voor de spot. Nu nog een draad trekken en 
dichtmaken. Die krappe bocht was niet mooier te maken, dus dan 
maar zo. Je ziet er straks toch niks meer van.

1 opmerking: