zaterdag 30 januari 2016

Nieuwe keukenstoelen.

Vandaag hebben we 4 nieuwe (voor ons) keukenstoelen gekocht. Het zijn stoelen ontworpen door
Mart Stam in 1926, verchroomd staal met lederen zitting. Het zijn dus echte klassiekers, de eerste stoel zonder achterpoten. We willen eigenlijk 6 stoelen, maar dat past net niet onder de tafel. Gelukkig heeft Mart Stam ook een type stoel ontworpen zonder armleuning. Als het goed is passen die er wel bij. Dan wordt het dus 4 met armleuning en 2 zonder. Alleen moeten we die wel even zien te vinden voor een leuk prijsje.

Verder was het weer eens flink aan het regenen en heb ik het begin gevonden van ons lek in de kelderkast. Per toeval, want een kwartier eerder was ik ook al in de kelderkast geweest en toen was er nog geen water zichtbaar.

En ook nog wat gedaan in het washok en slaapkamer. In het washok de afvoer voor het fonteintje gemaakt en op de slaapkamer heb ik een deel van de muur boven de deur tot aan het plafond dicht gemaakt.


De afvoer van het fonteintje.

Aan deze kant maar even een dop erop, want er komt nogal wat 
stank uit. Het gat erboven is voor de waterleiding.

Figuurzagen met gipsplaat. Ik had eerst een proefstuk gemaakt 
van dun karton. Het paste daarna vrijwel perfect, kuch, kuch.

Nou, niet slecht zou ik zeggen.

Heey, water in de kelder. 

En daar komt het uit. Het lijkt dus niet eens uit de kruipruimte te komen, 
want die muur waar je nu tegenaan kijkt is gewoon de buitenmuur.

De eettafel met de nieuwe stoelen.

Van Mart Stam dus. Ze zitten best lekker.

Ik heb de houten stoelen er ook maar bij gezet. Geen gezicht natuurlijk.

1 opmerking:

  1. Wat fijn dat je nu weet waar het water vandaan komt. Maar ja, hoe los je dat weer op. De stoelen zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen