maandag 25 januari 2016

Loodgieter, eindelijk.

Donderdag was het eindelijk zover. De loodgieter had een paar uur tijd, dus hij kwam even wat dingen fixen. Helaas was hij de helft van zijn uitrusting vergeten en moet ie nog een keer terug komen. Hij heeft wel de ontluchting van de riolering gemaakt. Er zit nu dus geen groot gat meer in het dak waar water naar binnen kan regenen. Maar de ventilatie is nog niet aangesloten en de koudwaterleiding van de wasmachine ook niet.

Verder heb ik een paar kleine dingetjes gedaan. Het weekend was een echt rotweekend, ik had nergens zin in. Het weer was ook prut. En dan zit je 's maandags lekker op kantoor te werken en buiten is het 16 graden en de zon schijnt. Wat een prutzooi. Maar goed, wel 11.5 kWh opgewekt, dus niet alles was kommer en kwel.

Ik heb ook nog met de instellingen van de ketel gespeeld. Nu verbruiken we maar 2 m3 gas op een koude dag en een dag zoals vandaag kan zonder gasverbruik. Misschien wordt het nog wat...

De dorpel op maat gemaakt en gepast. Hij past. Nu nog zien hoe ik die vast ga 
maken. Moet dat met een soort kitlijm, of gewoon tegellijm.... De lijmadviseur
van Bison zegt Polymax.

Gerard heeft de plaat opnieuw gelast. Nu past het perfect. Meteen erin 
gezet en een fermacell plaat ingepast. Blijkt dat de afvoer niet kan zoals 
ik gedacht had (de balk is de smal), dus moet ik daar iets op verzinnen. 
Het wordt een knik in de verchroomde afvoer van het wasbakje, of een 
schuine leiding in de muur.

Een huisnummer gefiguurzaagd met de decoupeerzaag.

Want op de nieuwe brievenbus zit geen huisnummer. Dus wil ik dat zo 
tegen de gevel maken.

Loodgieter heeft het bovenste stuk van de ventilatie nog gemaakt. Deze 
moet nog over en om het expansievat gekronkeld worden. 
Ben benieuwd hoe dat gaat worden.

En de ontluchting. Lastig te zien.

3 opmerkingen: