donderdag 14 januari 2016

Washok aangepakt.

Ik ben deze week met het washok begonnen nadat ik nog eerst even het kozijn op de badkamer geplaatst heb. In het washok moet nog een wasbakje met fonteintje geplaatst worden. Maar omdat het allemaal wat krap is, wil ik die verzinken in de muur. Ik heb door een vriend een RVS plaat laten maken waar de wasbak aan kan hangen. Natuurlijk was er weer iets niet helemaal goed, dus daar moeten we nog wat aan fixen. En ook in de muur zaten de rachels niet op de goede plek. Dus die heb ik ook aangepast. En natuurlijk een stuk van de muur weggehaald, zodat het wasbakje ook echt verzonken kan worden, ik had de muur namelijk gewoon vlak gemaakt.

En meteen ook wat kleine klusjes gedaan in het washok, zoals een werkblad gemaakt boven de machines en een plankje opgehangen waar spul op kan staan zodat het werkblad vrij is om aan te werken.


Ik heb een natuurstenen dorpel voor in de badkamer. Hij past goed 
bij de rest. De kleur is donker grijs, dus niet pikzwart zoals de meeste dorpels.

Het kozijn staat er.

Alleen de dorpel moet ik nog op maat maken en plaatsen.

Werkblad en plankje in het washok. Het werkblad had ik nog 
van de keuken in Veldhoven. Dus alleen op maat hoeven zagen.


Aftekenen waar de wasbak en fontein moet komen.

Rachels aanpassen en de muur open zagen. Later een keertje 
de afvoer en waterleiding (laten) fixen.

De plaat gepast. Hij past, maar de draadeinden zitten net 
niet op de goede plek. Iets met meten en weten? Hopelijk 
heeft Gerard het niet al te druk... Ik moet nog even verzinnen 
of ik dat gat recht maak zoals de nisjes op de badkamer, of
dat ik boven de wasbak het muurtje schuin naar voren laat 
lopen. Ik denk dat dat laatste het mooist is, maar wel meer werk. 

1 opmerking: