zondag 10 januari 2016

Kozijnen en ander houtwerk.

Dit weekend heb ik het kozijn geplaatst op de slaapkamer. En er staat nog een kozijn klaar om op de badkamer geplaatst te worden. Verder heb ik de wand/kozijn bij de beneden WC gefatsoeneerd. Hier zag je namelijk de opvulstukken die ik gebruikt had om het kozijn te stellen. Dit heb ik weggewerkt achter een plank die op een balk moet lijken. Ik vond het best aardig gelukt. Alleen is het zagen van plankjes met een invalzaag niet het meest handige. Eigenlijk moet ik daarvoor een zaagtafel hebben. Maar ja, die kosten ook minimaal 300 euro, dus ik behelp me zo wel.

Verder heb ik foto's gemaakt van de schoorsteen, want ik vond dat we nogal veel gas verbruiken. Dit komt op ca 3 kuub gas per dag uit, en dat met dit zachte weer. Ik had eigenlijk verwacht dat bij temperaturen van boven de 7 graden (en hopelijk nog lager, bv 4 graden) de hele verwarming door de warmtepomp gedaan kon worden en dat we alleen gas verbruiken voor douche enzo. Maar een douchebeurt kost maar 0.265 kuub gas (gemeten), dan moet je wel veel douchen wil je 3 kuub per dag verbruiken. Dus ik was bang dat de koude lucht die uit de warmtepomp komt, meteen weer naar binnen gezogen wordt. Dat zou het rendement van de warmtepomp drastisch verlagen. Maar dat was gelukkig niet zo. Dus nu moet ik het verbruik ergens anders zoeken.

De schoorsteen van boven. Ik ben niet op het dak gekropen hoor, 
gewoon een hele lange selfiestick (een lat) en dan maar gokken
waar de foto gemaakt moet worden. Zo heb ik nog 50 foto's waar
de schoorsteen half op staat, of alleen het dak, of de steiger. Haha.
Ik zie geen grote uitgangen van de warmtepomp (die zijn 200mm),
dus dan komen die hopelijk intern uit en blazen/zuigen uit 
verschillende richtingen. Het gat is voor de ontluchting van het 
riool, dat kleine pijpje is de uitlaat van de CV ketel. 

Zo lijkt het net of er toch een extra balk staat. In het echt zijn 
het gewoon 2 planken aan elkaar gemaakt.

Ook aan de bovenkant komt de nepbalk redelijk netjes uit.

Kozijn in de slaapkamer. Nu nog een deur.

Genoeg ruimte voor de ventilatieleidingen boven het kozijn.

3 opmerkingen: