dinsdag 19 april 2016

Loodgieter vertrokken.

De loodgieter is weer huiswaarts gekeerd. Hij heeft hier alle klusjes afgemaakt die nog gedaan moesten worden. Alle kranen zijn aangesloten, ook die voor buiten. Hij had alleen de meter niet meegenomen om het ventilatiesysteem af te stellen. Maar volgens hem was dat ook niet heel erg noodzakelijk.

Gelukkig kon ik thuis werken, want ook de zonneboer kwam langs met een nieuw zonnepaneel en er werd een kruiwagen geleverd. Hoe ze het kunnen voor die prijs snapt niemand. Hij kwam de kruiwagen brengen met een enorme oplegger. En dat voor 5 euro verzendkosten.

In het weekend heb ik niet zo veel gedaan. Zaterdag ben ik 30 betontegels op gaan halen bij iemand in Reusel. Die ga ik gebruiken in de fundering voor het tuinhuisje. En zondag waren we op kruiwagen-jacht. Maar niks gevonden. Of heel duur. Gelukkig vond ik online een goedkope winkel.

's Avonds heb ik weer de muur op de slaapkamer dicht gezet. Een waterslagdemper bij de wasmachine geplaatst (tegen het irritante klappen als de wasmachine de watertoevoer dicht zet) en de handdouche in de douche aangesloten.

De douchekraan van de achterkant. Nu wel goed aangesloten.

Ook het fonteintje in het washok heeft nu water.

Netjes.

Ook de badkraan is aangesloten. Nu nog even dichtmaken en weer betegelen.

Bij de douche zie je nu ook niet zoveel meer van de beschadiging nu de
uitloop voor de handdouche is aangesloten. Maar toch denk ik dat het
mooier is om er nog een verchroomd plaatje er onder te maken. Maar 
waar vind je zoiets?

In de meterkast is het kraantje weg en is de leiding naar boven nu
ook aangesloten.

Zonnepaneel geruild. Het enige paneel wat nu schoon is, hehe. Nu kan de 
steiger wel weg daar.

Kraantje is dus nu buiten gemaakt. Er komt nog een muur voor. Ooit.

Kruiwagen.

Van de betontegels heb ik een provisorisch paadje gemaakt.

Had ik veel eerder moeten doen.

De tuin een beetje opgeruimd.

De boomgaard in bloei.

De waterslagdemper (die chromen pijp). En meteen even uitgeprobeerd, 
Geen irritant geklop meer bij het wassen. Joepie!

De handdouche aangesloten. Er komt wel erg weinig water uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten