dinsdag 12 april 2016

Tuinhuisje.

Het afgelopen weekend hebben mijn pa en ik, samen met Anouk en de zoon van een vriendin van Anouk een houten tuinhuisje opgehaald. Het moest wel eerst uit elkaar gehaald worden. Ik had daar mijn twijfels over, maar na het zien van een instructie video dacht ik dat  het wel zou lukken. Dus na een weekend zwoegen was het huisje gedemonteerd en stond het in Reusel naast het huis. Nu is het dus een kwestie van weer opbouwen. Maar daarvoor moeten we natuurlijk eerst een fundering maken. Het houdt nooit op he?

Het huisje is een Finse Kota, een zeshoekig Fins huisje waar men in Finland vaak een sauna of grill in maakt. Wij hadden het huisje compleet met grill en rookkanaal gekocht, maar het plan is om het te gebruiken als opslag/fietsenhok en pas later misschien als grill/BBQ gelegenheid. De afmeting is 3.8x3.8m, dus het is niet te klein. De wanden zijn wel erg laag, dus het plan is om er een extra laag balken aan toe te voegen zodat we 10-15cm extra hoogte krijgen. En dan misschien nog op een gemetseld muurtje zetten voor nog extra hoogte en bescherming tegen vocht.

Oja, en dit alles voor 200 euro, 50 euro voor de aanhanger en een donatie aan Bosniƫ.

Voorbeeld van hoe het er uit zou kunnen zien.

De binnekant.

De buitenkant.

Op de aanhanger.

2 opmerkingen: