donderdag 13 september 2018

Een deur in de garage

Vandaag heb ik de zijdeur in de garage gemaakt. Veel gemeten en gezaagd en het is vrij aardig gelukt. Anders dan bij een binnendeur, moest er hier ook een onderdorpel gemaakt worden. En die loopt schuin naar beneden af, dus het kozijn moet daarop aangepast worden. Dat was nog wel even een klusje. Daarna nog verder gegaan met de wanden af te maken.


Kozijn klaar. Maar meteen in de grondverf gezet.

Hier is het schuine stuk te zien. Past vrij aardig op elkaar.

Kozijn in de wand gemonteerd en even de deur gepast. Gelukkig was
het kozijn precies groot goed, het moest alleen nog een klein beetje meer 
waterpas gezet worden, de deur zat er een kleine beetje scheef in. De deur
is trouwens wel f#$kin zwaar, dat ding weegt zeker 50 kilo! Ik heb een 
stuk van de loodvervanger gebruikt onder het kozijn. Hopelijk zorgt dat 
er voor dat er geen water onder het kozijn door in de garage loopt. Misschien 
was het ook helemaal niet nodig, maar het was over dus waarom niet. 
Ik ga dat ook onder de ramen maken, er is nog genoeg over.

Naast de deur ook weer een wand gemaakt. De balken waar ik de wanden
mee maak zijn op. Dus ik moet even berekenen hoeveel ik nog nodig heb
en bij bestellen. Er hoeft niet veel meer, dus dat is meegenomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten