zaterdag 8 september 2018

Het dak van de garage is af.

Afgelopen week heeft mijn pa me geholpen met het zagen van de dakpanelen. Daarna ben ik bezig geweest met het plaatsen van de lage panelen, dat ging alleen best goed. Voor de hogere panelen had ik hulp nodig, maar helaas viel mijn pa van de ladder bij het plaatsen van die panelen. Schade: 4 gebroken ribben, dat gaat zeer doen. Dus zonder pa om te helpen en Iwan die geen tijd had in de nabije toekomst (lees: druk met z'n kids en de kermis) moest ik dan maar zelf die panelen op het dak krijgen. Het eerste paneel even geprobeerd, dat ging best goed. Dus dan de rest ook maar. Zaterdag om 10:00 begonnen en rond 14:30 lagen ze er op. Met hulp was dat een heel stuk sneller gegaan. Maar ik heb geen haast. Toen het dak dicht was, ben ik begonnen met de rest. Als eerste wil ik de voorkant af hebben, dus daar maar mee begonnen.


Het voltooide dak, van de schuur van de buren zie je niet veel meer vanuit
de tuin. Fijn!

Over die naad maak ik nog een keer een plint of een balk zodat je die
niet meer ziet.

Onder de naad heb ik een compressieband gedaan, die zal alle ruimte
innemen en zorgen dat er geen vocht in de garage kan komen.

Aansluiting met het huis werkt ook goed zo. Misschien nog een keertje
vast lijmen. Ik kan wel heel goed bij het raam nu, dat moet ook nog een
keer geschilderd worden.

De goot is al in gebruik.

Ik heb ook zo'n bladvanger er in gezet.

De PUR een beetje gefatsoeneerd. 

Aan de voorkant begonnen, eerst wat isolatie op de palen maken. Ik 
gebruik daarvoor de overgebleven stukken van de dakpanelen. Anders
moet ik die weggooien, dat is zonde.

De zijkanten zijn klaar voor plankjes. Ik heb ook een frame gemaakt
in de driehoek. Daar moet straks ook folie overheen. Maar ik merk nu
toch echt wel dat ik weer een zaagtafel nodig heb. Waarom is dat ding
van mij nou ook kapot gegaan he?

Maar eerst nog even kijken of de garagedeur past. En omdat de rails
hier en daar wat roestte, heb ik deze schoon gemaakt en in de
hammerite gezet. De breedte van de garage is precies goed, ik heb
nog 1 cm over aan 1 kant.

Beetje schoongemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten