donderdag 10 september 2015

Warm water. Eindelijk douchen!

Vandaag zijn de mannen van Jack Coolen de CV ketel komen aansluiten. Want eindelijk was de dakdoorvoer helemaal klaar. Nadat het pas-stuk verkeerd gemaakt was, moest het opnieuw gemaakt worden. En dat had een paar dagen extra nodig. In no-time stond er een steiger van 8m hoog en waren de mannen aan het zagen in het dak. Toen ze klaar waren stond de schoorsteen op het dak en was de CV ketel aangesloten en getest. Ik ben meteen onder de douche gesprongen. Wel even het rolgordijn omlaag gedaan natuurlijk.

Ondertussen had ik zelf de douchekranen geïnstalleerd en hier en daar meegeholpen met de CV ketel. Maar toen ik de douchekranen wou testen bleef er maar water uit de douchekop komen. Dit terwijl de kraan echt dicht stond. De monteur stond zelf ook even vreemd te kijken. Al snel werd duidelijk dat de kraan niet goed aangesloten was. Dus nu moet de muur weer open om dit te fixen. Klote. We hebben de problematische leidingen afgedopt zodat we toch onder de douche kunnen.

Ik heb een cardreader gevonden zodat ik ook de foto's van mijn andere camera kan inladen. Dus hier nog een backlog aan foto's.

Druk aan het verhuizen.

Grote tafel he?

De WC aansluiten. Eerst het aansluitsetje op maat maken.

Dan de WC pot hangen.

Soft-close zitting. Nice. Hij gaat wel heel erg langzaam dicht moet ik 
zeggen. Tijd genoeg om een foto te maken terwijl hij omlaag gaat/

Nu alleen nog een afdekplaat voor de bediening.

Wasmachine en droger aangesloten. En meteen aan het werk gezet.

Eerste deur gemaakt.

Scharnier. Niet echt super goed gelukt, maar hij hangt wel recht.

En hij kan dicht.

De douche met een sealer bewerkt zodat kalk geen kans meer heeft.

Begonnen aan de vloer. Eerst een laag dempende plaat, dan 2 lagen 
fermacell, gelijmd en geschroefd.

Dan het parket er op.

De overloop.

Bijna niks te zien van de zonnecellen vanuit onze tuin.

Wel vanaf de straat.

De warmtepomp ligt open om hem aan te sluiten op de schoorsteen.

En ook de afzuigkap. Ik heb hem een beetje hoger gehangen dan normaal, zo 
stoot ik mijn hoofd tenminste niet.

Op dit ding hebben we dus 2 weken gewacht.

Gat in het dak.

Schoorsteen staat op het dak. Ik vind hem eigenlijk niet mooi.

En aangesloten op de machinerie.

Rookgasafvoer van de CV ketel gaat gewoon door een plastic pijpje.

Wastafel maken. Omdat de kom niet helemaal aansluit bij de tafel wil 
ik deze vast kitten. Maar ik wil niet dat je dat ziet. Dus ik maak 
huishoudfolie op de kom en plak de tafel af.

Dan een hoop kit.

En de kommen er op en laten drogen.

De kit is droog. Door de huishoudfolie kon ik de kom er makkelijk 
en schoon af krijgen.

De overtollige kit wegsnijden.

En de kommen weer vastzetten.

Ziet er niet verkeerd uit vinden wij.

Douchekraan monteren. Hier mis ik de knoppen nog.

En de douchekop ook.

Mooi.

Ongelukje bij het eruit draaien van de stop. Moet ik dit weer fixen. 
Grr. Hopelijk krijg ik dat mooi.

Binnenkant van de kraan.

Douchekraan en douchekop geplaatst.

Artistiek.

Hij doet het, warm water!

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annemieke, in plaats van hier jullie website te spammen, kun je ook even verder kijken op het blog.

      Verwijderen