zondag 10 mei 2015

Stofzuiger

Vandaag heb ik de stofzuigerleidingen gelegd. We willen ooit een centraalstofzuiger systeem, bijvoorbeeld van Astrovac. De leidingen moeten achter de wanden, dus dat heb ik gedaan. Dat was ook meteen het laatste wat achter de wanden moest, dus ik heb ook weer wanden gegipst. En ik had een pakje gekregen, dus uitpakken maar…

Pakje van Geberit...

Het is een wand-drain. Die zou veel meer water moeten kunnen afvoeren dan een vloer-drain. En goed tegen lange haren kunnen. Hopelijk zijn de dagen van verstopte afvoerputjes dan verleden tijd.

De stofzuiger aansluiting in de keuken. Lekker centraal.

Leiding van beneden naar boven.

Die sluit hier aan in de kelderkast.

En ook naar de keuken.

Helaas had ik te weinig bochtjes om het permanent aan te 
sluiten, ik moet er nog 2 hebben.

Boven gaat de leiding in de wand. En de elektraleiding ook.

En dan komt ie bij de trap uit. Ook lekker centraal. De leiding zo schuin 
scheelt een hoop bochtjes. Lekker goedkoop.

En viola, de woonkamer is dicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten