zondag 14 juni 2015

Beton.

Toen ik vanmorgen wakker werd was het super mooi weer. Zo mooi dat je zou denken om te gaan fietsen. Maar ik had de avond ervoor nogal veel gesjouwd en ik voelde me een beetje heel erg stijf. Dus ik dacht dan maar aan het huis te gaan werken. En dan meteen maar een klusje op te pakken waar ik erg tegenop zag: De vloer maken in de WC boven. Maar hoe moeilijk kan het zijn met instructie video's zoals deze. In 1 zin wordt het maken van het beton genoemd, maar dat was niet zo makkelijk als "maak het beton aan volgens de instructies op de verpakking". Pff, wat een zwaar werk zeg, heb er blaren van op mijn duim. Na een paar uur zwoegen (van 11:00-14:30) lag het vloertje er in. En dat is nog maar 1/4 van wat de badkamer aan vloer nodig heeft. Daar heb ik dan echt wel hulp bij nodig. Anyways, we hebben de foto's nog.

Foto's van de schakelaars. Deze blijven altijd in 1 stand staan, ongeacht of de 
lamp nou aan of uit is.

Nog een schakelaar.

Randisolatie aangebracht en de juiste dikte latjes en een rei 
gemaakt. Het is mooi waterpas.

De eerste lading beton. Ik had een beetje teveel water genomen, dus er moest heel 
veel beton bij, de kuip zat bijna helemaal vol. Oeps, volgende keer toch maar 
wat minder maken.

Ondanks een volle kuip, niet heel erg veel oppervlak met de eerste lading.

Klaar. Nu nog drogen. Vanavond even kijken of de vloer wat water 
nodig heeft (tegen te snel uitdrogen).

Ik heb ook nog een plank voor de voordeur gemaakt van een plank die ik nog 
had liggen. Daardoor past ie niet helemaal perfect.

Lampjes op de trap in het donker.

Ophangpunten gemaakt voor het inbouwreservoir op de beneden WC.

Even passen. Toen vond ik het wel genoeg voor vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten