zondag 26 juli 2015

Monteren, monteren.

Afgelopen week had ik een aantal pakjes gekregen van Jack Coolen. Ik heb er wel voor moeten betalen hoor. Anyways, in 1 doos zat de ventilatie unit, in de andere een verdeler voor vloerverwarming. Deze wordt in eerste instantie alleen op de badkamer aangesloten, maar er zijn nog 3 vrije groepen, dus ook de slaapkamers kunnen erop.

Dus nadat ik op een dood spoor was aanbeland met de keuken, ben ik deze apparaten gaan monteren. Ik kon niet verder met de keuken omdat de opstelling die het meest optimaal gebruik maakt van het werkblad (zonder het kapot te zagen), niet de meest handige indeling is ivm waterleidingen en afvoer. En ook zouden we liever de spoelbak voor het raam hebben, in plaats van er naast. Dus terwijl Anouk druk bezig was in de keuken met schoonmaken van de kastjes, ben ik boven gaan klussen. Wel stom is dat er een 3 fase stekker aan die ventilatie unit zit, volgens mij verbruikt dat ding maar 30W ouzo.

Toen alles hing, ben ik tegels gaan zagen voor de douche.

Deze kastjes staan al goed en waterpas. Nu de rest nog.

Begonnen met de WC beneden. Ik heb eerst een frame gemaakt die het 
inbouwframe ondersteunt zodat het niet doorzakt. De WC pot hangt 
immers aan dit frame en er moet best wel wat gewicht op kunnen.

Toen een 18mm underlayment plaat op maat gemaakt.

En vervolgens 22mm gipsplaten er tegen die ik van lange Ad 
gekregen heb. De gaten zaten er al in, het eindige wat ik moest 
doen is de plaat op maat maken in de hoogte.

Ventilatie unit naast de omvormer voor de zonnepanelen.

Dit zat er in de doos van de verdeler. Het was nog een hele puzzel.

Maar hij hangt. Hopelijk is er genoeg ruimte aan de onderkant.

Tegeltjes voor in de douche gezaagd. Het wordt een baan van 2 tegels 
breed. 3 breed kon niet omdat de handdouche dan half op de tegel zou 
zitten en 4 tegels breed vind ik veel te breed en te aanwezig. Dus dan 
maar een smal strookje. 3 keer raden welk tegel ik het eerst gemaakt heb.

En tegeltjes gemaakt voor in de nisjes. De rest wordt beton 
stuc van Coprox.

De keuken is nu een beetje een rommeltje. 

1 opmerking: