zondag 19 juli 2015

Tegels afmaken.

Nadat we het tegelen niet afkregen gisteren, ben ik vandaag verder gegaan. Er moest nog 1 baan in de keuken, wat gefriemel bij de achterdeur en nog 3 banen in de hal. Vooral dat laatste was een klusje om niet te onderschatten, want er moest veel gezaagd worden. Ik heb de strategie van gisteren gebruikt, eerst alles zagen, dan lijmen. Dat zagen duurde nogal lang, ik was om 11:00 begonnen met het uitkrabben van de voegen. En rond 15:00 was alles gezaagd. Daarna tot 17:00 de tegels in de lijm gelegd, dat was zo klaar.

Alle voegen uitgekrabt en een beetje schoongemaakt.

Voegen zijn netjes 3mm breed overal. En mooi recht.

Het zagen duurde lang, vooral door stukjes zoals deze. Zeker als je dit ding een 2de 
keer moet maken omdat je er achter komt dat de zaag niet echt recht zaagt als je 
kleine dingen zaagt. De 2de versie heb ik uit de hand gezaagd met de slijptol. Dan 
is het tenminste wel recht, haha.

Bij de achterdeur alles klaar.

En in de hal ook. De plank is scheef, niet de tegels! Ik kwam er net wel achter 
dat de deur niet meer helemaal opengaat. Het scheelt maar een mm, maar hij wil 
echt niet meer open. Ik kan er wel nog door, maar ik moet niet veel aankomen. 
Maar weer eens vragen bij Finnhouse wat er aan gedaan kan worden. Misschien 
kan de deur een mm omhoog. Of een stukje eraf zagen.

1 opmerking:

  1. Niet aan de deur zagen Dennis, je gaat zo scheef. Finhouse moet dat maar opknappen. Heb je de tegels ook onder de trap gekregen??

    BeantwoordenVerwijderen