zondag 9 augustus 2015

Eerste kozijn.

Vandaag lekker uitgeslapen en om 12:00 begonnen in het huis. Ik heb eerst alle hoekjes op de badkamer in de kimband/pasta gezet. Als dit droog is kan er getegeld/gestuct worden. Ik heb ook al een hele hoop steenstrips op maat gezaagd. Ondertussen was Anouk met de verhuizing bezig. Ze heeft de rekken in ons berghok verhuisd en in het nieuwe huis weer in elkaar gezet. Zo kunnen we alvast een hoop zooi kwijt zonder dat het echt in de weg staat.

Ik ben ook begonnen aan het kozijn in de WC beneden. We willen er toch graag een beetje privacy. Het in elkaar zetten had ik gisteren al gedaan, nu alleen plaatsen dus. Dat was eigenlijk niet zo heel lastig, maar achteraf blijkt dat de deur niet past. Het scheelt maar een paar mm. Ik snap niet helemaal hoe dit kan. Het kozijn was geschikt voor deuren van 93 cm breed, daar hoefde ik niets aan te doen. Dus ik heb het kozijn gewoon in elkaar gezet en gelijmd (stond in de handleiding). Maar de binnenmaat is dus ook 93cm, dus een deur van 93cm gaat niet passen. Even kijken of er iets van de deur af kan, of dat ik het kozijn moet aanpassen. Hebben wij weer…

Dit is nog van gisteren, stopcontact in de kelderkast en ook een schakelaar 
die de lamp aan/uitschakelt als de deur open/dicht gaat. Net als een koelkast.

Hier ook elektra. Nu nog een stofzuiger.

Kozijn geplaatst, netjes overal even breed en waterpas. Het latje onder 
is alleen voor de maatvoering, dat wordt straks verwijderd.

Past precies.

Alleen de deur past net niet, Grr.

Geeft toch een heel andere look aan de gang zo'n deur.

Nog een wandje dichtgemaakt.

Kimpasta in de badkamer.

En hier ook pasta gesmeerd. Zo gaat het zeker niet scheuren (hopen we dan).

Steenstrips op maat gezaagd.

Nisjes waterdicht gemaakt.

En lampjes aangesloten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten